Wychowawczyni Grypy Misiów:
pani Agnieszka Kępniak

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej Grupy Misiów oparty jest na programie edukacji przedszkolnej     „Nasze Przedszkole”  wydawnictwa MAC EDUKACJA.

Wspieramy się również programem Klucz do uczenia się Lwa Wygotskiego, „Metoda dobrego startu” oraz „W co się bawić z dziećmi” Marty Bogdanowicz.

Wykorzystujemy także elementy programu Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz zabawy paluszkowe, wierszyki-masażyki.

 

 Zadania Grupy Misiów

Głównym zadaniem jest wspomaganie adaptacji dzieci do życia przedszkolnego. Kolejne cele realizowane przez nas to integracja dzieci z grupą przedszkolną, nauka samodzielności, a także rozbudzenie chęci poznawania świata.

Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynamy zawsze od powitania się piosenką, aby zaznaczyć obecność każdego dziecka w grupie, by każde z nich zostało zauważone i poczuło się ważne. Następnie omawiamy, jaką mamy porę roku, miesiąc, dzień tygodnia, a także kolor i kształt miesiąca. Kolejnym elementem zajęć jest rozmowa na temat samopoczucia dzieci – czy są wesołe, czy smutne.

Przechodzimy potem do czytania opowiadania, wiersza lub piosenki, które nawiązują do tematu dnia. Rozmawiamy na temat wysłuchanych treści, oglądamy ilustracje, układamy rekwizyty, dzielimy na zbiory, dobieramy w pary, liczymy. Kolejna aktywność to zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe, taniec, ilustrowanie opowiadania czy też wiersza ruchem.

Każde zajęcia kończymy aktywnością plastyczną. Zajęcia prowadzone są z użyciem różnorodnych metod przekazywania treści dydaktycznych, aby nie były monotonne a dzieci nie nudziły się. W tym samym celu na zajęciach pojawiają się różnorodne rekwizyty (np. ilustracje, pacynki), które zawsze są dla dzieci bardzo atrakcyjne.

Ważnym elementem dnia w grupie MISIÓW jest leżakowanie. Intensywność życia w grupie, zajęcia, nowe doświadczenia, mnóstwo bodźców, a także hałas to ciężka praca, po której każdy maluch powinien zregenerować swoje siły.

Zasady przedszkolne Grupy Misiów

Zapoznajemy nasze MISIE z zasadami panującymi w przedszkolu.
W najmłodszej grupie brzmią one następująco:

                  • Jesteśmy dla siebie mili.
                  • Bierzemy udział we wspólnej zabawie i zajęciach.
                  • Dbamy o zabawki i porządek w sali.
                  • Grzecznie zachowujemy się przy stole.

Aby motywować najmłodsze dzieci do respektowania zasad oraz wzmocnić nawyk ich przestrzegania, na koniec dnia dzieci otrzymują za dobre zachowanie naklejkę.

Chcemy, a także dążymy do tego, by nasze przedszkole było miejscem, gdzie dzieci będą czuły się bezpiecznie, będą się dobrze bawić, a jednocześnie uczyć, do którego będą chętnie powracać – zawsze radosne i uśmiechnięte!