Madame Pastille (Pani Groszek) w swojej pracy stosuje Méthode naturelle (metodę naturalną), która nawiązuje do procesów charakterystycznych dla przyswajania języka ojczystego przez:

  • Maksymalny kontakt z językiem francuskim. Dzieci ucząc się języka obcego są nim „otoczone”, podobnie jak dzieje się to przy nauce języka ojczystego;
  • Nacisk na słuchanie i rozumienie języka kierowanego do dziecka;
  • Brak zmuszania dziecka do podjęcia samodzielnych prób mówienia, kiedy jeszcze nie czuje się gotowe. Podobnie jak dzieje się to u dzieci, które same decydują, kiedy zacząć mówić w języku ojczystym;

Metoda bezpośrednia – podkreśla używanie języka obcego na lekcji kosztem zredukowania lub nawet całkowitej eliminacji języka ojczystego. Dzieci są nie tylko „zanurzone” w języku francuskim, ale też mogą uczyć się postrzegać i poznawać świat w innym języku. Ma to istotne znaczenie przy kontynuacji nauki języka obcego, ponieważ dzieci są z nim osłuchane;

Metoda komunikacyjna – to podejmowanie prób komunikowania się już od pierwszego kontaktu z językiem obcym.
Obecność pacynki Monsieur Chaussette, która „nie rozumie” języka polskiego, zachęca uczniów do podejmowania prób komunikacji w języku obcym.

Metoda reagowania całym ciałem – podobnie jak Metoda naturalna, zwraca uwagę na rozwój umiejętności słuchania i rozumienie języka adresowanego do dziecka. Pozwala na aktywność całego ciała, a więc zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu dziecka przez piosenki, zabawy ruchowe, wyliczanki.

„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”

Benjamin Franklin

Zajęcia prowadzi Pani Groszek Stanilewicz

Romanistka po UŁ. Studia podyplomowe: Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna na GWSH(2013r.). Literatura dla dzieci i młodzieży UW(2015 r.). Arteterapia AHE-Łódź (2018r.). Ukończyła warsztaty dramy I , II st.; kurs Pomocy Socjoterapeutycznej Dzieciom Rodzin z Problemami Alkoholowymi (2010r.)
warsztaty słowa żywego u Jihad Darwiche (Francja).

Wolontariusz przy Polskim Stowarzyszeniu na rzecz Osób z niepełnosprawnością intelektualną PSONI; gdański wolontariusz roku 2014r.

Od 2009r. prowadzi lekcje francuskiego w Przedszkolu Kota Edwarda i jest lektorką w Alliance Française Gdańsk.

Laureatka francuskojęzycznych konkursów literackich KUL (2001,2002).
Publikacje: HUMANUS – baśń (2012r). UMEME CHANGA – baśń (2015r.) Od 2010 roku, jako ½ grupy Łowcy Słów, zajęła się krzewieniem sztuki opowiadania.

Grażyna Groszek Stanilewicz
Grażyna Groszek StanilewiczJęzyk francuski
Dowiedz się więcej