Zajęcia gimnastyczne dla dzieci mają na celu stymulację ich prawidłowego rozwoju psychomotorycznego. Dzieci poznają swoje ciało, uczą się, jak nazywać poszczególne jego części oraz orientacji w przestrzeni.

Gry ruchowe proponowane na zajęciach oparte są głównie na zasadach metody Integracji sensorycznej, zapewniając dzieciom odpowiednią stymulację wszystkich zmysłów.

 

Ruch wspomaga rozwój dzieci

Przedszkolaki na początku każdego roku przedszkolnego są poddane specjalistycznym badaniom, aby wykryć ewentualne zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Na podstawie wyników badań utworzony zostaje schemat zajęć.

Dzieci mają bardzo dużo naturalnych możliwości pobudzania ośrodka równowagi. Wykorzystujemy m.in. obroty, turlanie się, podskoki w czasie zabaw oraz tzw. czucie mocnego dotyku – podczas zawijania w koce tzw. „naleśników” czy turlania w parach.

Wszystkie aktywności dostosowane są do wieku i możliwości przedszkolaków. Często to one same wymyślają ćwiczenia oraz zabawy, rozwijając tym samym kreatywność, indywidualność oraz lepiej poznając własne ciało.

Dzieci mają możliwość poznać rówieśników poprzez dotyk, stosując Dziecięce masażyki prof. Marty Bogdanowicz, które sprawdzają się w tej roli najlepiej. Na zajęciach wykorzystywane są także elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, logorytmiki (rozwijając mowę poprzez tzw. motorykę dużą) oraz jogi dla dzieci.